×

پیام خوش آمد گویی به دومین کنفرانس ملی هوش تجاری وراهبردها

سلسله کنفرانسهای ملی  هوش تجاری وراهبردها  با حمایت علمی و معنوی دانشگاههای کشور با هدف توسعه ی بیشتر دانش هوش تجاری در کشور فرصتی جهت گردهمایی مدیران، پژوهشگران و کلیه ی علاقمندان برنامه ریزی شده است. دومین دوره کنفرانس ملی  هوش تجاری وراهبردها در روز 8 آذر 1397 با حضور مدیران، محققان و دانشجویان و علاقمندان به حوزه هوش کسب و کار (هوش تجاری) برگزار خواهد گردید.از جمله اقدامات برنامه ریزی شده جهت این دوره برگزاری نمایشگاه تخصصی محصولات و دستاوردهای سازمانها و شرکتها ، نشست سالانه تخصصی اعضای باشگاه هوش تجاری، برگزاری سخنرانیهای تخصصی، پذیرش و داوری مقالات تخصصی، برگزاری رقابت علمی در حوزه ایده، پایان نامه و کتاب در حوزه هوش تجاری خواهیم بود.

هوش تجاری، مجموعه‌ای از نظریات، روش‌ها، فرایندها، معماری‌ها و فناوری‌هایی است که برای تبدیل داده خام به اطلاعات مفید و معنادار استفاده می‌شود.[۱] هوش کسب و کار مقادیر بزرگی از اطلاعات را برای شناسایی و توسعه فرصت‌های جدید بکار می‌گیرد. بهره بردن از فرصت‌های جدید و اعمال یک استراتژی اثربخش می‌تواند مزیت بازار رقابتی و پایداری بلندمدت به ارمغان بیاورد.

هوش کسب و کار می‌تواند در مقاصد کسب و کاری ذیل بکار برود تا در کسب و کار منجر به تحقق ارزش بشود:

  1. اندازه‌گیری برنامه‌ای که سلسله مراتبی از شاخص‌های عملکرد و محک زنی (مدل مرجع شاخص‌ها) ایجاد می‌کند که راهبران کسب و کار در جریان اطلاعات پیشرفت به سوی اهداف کسب و کار قرار می‌دهد (مدیریت فرایند کسب و کار).
  2. تحلیل برنامه‌ای که فرایندهای کمی برای کسب و کار ایجاد می‌کند که بتواند به شناخت تصمیمات بهینه دست بیابد و به اکتشاف دانش کسب و کار بپردازد. برنامه‌های این گروه شامل موارد زیر می‌شوند: داده‌کاوی، فرایندکاوی،تحلیل آماری، تحلیل پیشنگرانه، مدل‌سازی پیشنگرانه، مدل‌سازی فرایندهای کسب و کار، پردازش وقایع پیچیده تعاملی و تحلیل تجویزی
  3. گزارش‌دهی/گزارش‌دهی سازمانی- برنامه‌هایی که زیرساخت‌های لازم برای گزارش‌دهی استراتژیک را در خدمت به مدیریت استراتژیک کسب و کار انجام می‌دهند که با گزارش‌دهی عملیاتی متفاوت است. این نوع گزارش‌ها شامل مصورسازی داده، سامانه اطلاعات مدیریتی و پردازش تحلیلی برخط (Online analytical processing) می‌شوند.
  4. تعامل/ سکوی تعامل- برنامه‌هایی که از طریق به اشتراک گذاری داده و تبادل اطلاعات الکترونیکی، مناطق مختلف (داخل یا بیرون از کسب و کار) را برای انجام کار کنار یکدیگر می‌آورد.
  5. مدیریت دانش- برنامه‌هایی که از طریق استراتژی‌ها و اقداماتشان برای شناخت، خلق، بازنمایی، توزیع و قادر ساختن سازمان به درک بینشها و تجربه‌هایی که دانش واقعی کسب و کار هستند سازمان‌ها را تبدیل به شرکت‌هایی داده پیشران می‌سازند. مدیریت دانش به مدیریت یادگیرند و انطباق تنظیمی منجر می‌شود.

لذا کلیه علاقمندان به ارسال آثار خود و ثبت نام در این رویداد ملی میتوانند از 1 خرداماه1397 با مراجعه به سامانه اقدام به ثبت اطلاعات خود و مشارکت در قسمت های مختلف این رویداد ملی نمایند.

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با پست الکترونیک دبیرخانه infobahta@gmail.ir در مکاتبه باشید یا از طریق کانال تلگرام https://t.me/biconf آخرین اخبار را در لحظه مشاهده نمایید.